Om meer inzicht te krijgen in de wijze waarop een gemeente in de toekomst om moet gaan met plannen met betrekking tot de ruimtelijke kwaliteit, heeft de gemeente Middelburg een digitale enquête gemaakt. De gemeente op haar website:

De invulling van de woonomgeving komt steeds meer in handen van de bewoners zelf te liggen. Het vergunningsvrij bouwen is hier een voorbeeld van. Ruimtelijke kwaliteit is belangrijk voor de leefbaarheid. Ruimtelijke kwaliteit staat voor het uiterlijk van een omgeving. De vormgeving van de gebouwen, de materialen en de kleuren bepalen hoe een omgeving eruit ziet. In een mooie omgeving voelen we ons prettiger en veiliger. Verder draagt een fraaie omgeving positief bij aan de waarde van het onroerend goed.

De gemeente is benieuwd hoe haar inwoners denken over de sturende rol van de gemeente als het gaat om de plannen van henzelf, de buren of elders in de omgeving. Daarom heeft de gemeente een korte digitale enquête opgesteld. Invullen duurt maar 5 minuten en bovendien maken deelnemers kans op het winnen van een tablet. De gemeente nodigt iedereen uit om bij te dragen aan het toekomstbeeld van de gemeente en de enquête in te vullen.

Direct naar de enquete.