Autoluwe binnenstad?

De fractie van GroenLinks constateert dat in het gedeelte van de binnenstad waar alleen auto’s met ontheffing mogen komen, dus het gebied wat begrensd wordt door de beweegbare palen, met regelmaat verschillende auto’s geparkeerd staan. Reden voor ons raadslid Leny van den Heuvel vragen te stellen aan het college op de handhaving. 

SCHRIFTELIJKE VRAGEN AAN HET COLLEGE EX ARTIKEL 41 RVO

Datum: 23 maart 2016

Aan de voorzitter van de raad.

Onderwerp: autoluwe binnenstad

Het college wordt verzocht de volgende vragen schriftelijk te beantwoorden:

Betreft autoluwe binnenstad.

  1. Is het bij het college bekend dat er steeds meer auto’s in het autovrije gedeelte van de binnenstad geparkeerd staan?
  2. Wat is het college van plan om dit op korte termijn terug te dringen?
  3. Wat gaat het college doen om dit te blijven handhaven?
  4. Hoeveel vergunningen aan leveranciers zijn er in de binnenstad uitgereikt?
  5. Hoe lang loopt een dergelijke vergunning?
  6. Wat zijn de argumenten om een vergunning aan de leverancier af te geven?
  7. Fietsers mogen tot 11.00 uur in de winkelstraten fietsen. Is het niet mogelijk om dit ook op te leggen aan leveranciers om winkels in de binnenstad tot 11.00 uur te bevoorraden?

Toelichting:

De fractie van GroenLinks constateert dat in het gedeelte van de binnenstad waar alleen auto’s met ontheffing mogen komen, dus het gebied wat begrensd wordt door de beweegbare palen, met regelmaat verschillende auto’s geparkeerd staan ( bijv. Vlasmarkt, Grote markt, Langeviele ) Ook constateren wij dat deze beweegbare palen vaak omlaag staan waardoor auto’s vrij de stad in kunnen rijden.

Ondertekening en naam.

Namens de fractie van GroenLinks

Leny van den Heuvel

 

In de pers:

PZC: 'Steeds meer auto's in autoluwe deel binnenstad Middelburg'