Nationale Boomfeestdag, elk jaar weer. GroenLinks wil dit niet ongemerkt voorbij laten gaan, voor de tweede keer plantte GroenLinks een boom in het Amaliapark in Middelburg

Wij hechten grote waarde aan groen in de stad, daarom hebben wij op 14 maart een boom geplant in het Amaliapark in Middelburg. Daar hebben wij onze redenen voor, zo vertelde lijsttrekker Leny van den Heuvel: 'Een boom houdt CO2 vast, een boom vangt fijnstof, geeft verkoeling en is ook nog heel mooi".

Eerder plantte GroenLinks al een Ginkgo Biloba, een boom met historie, de Goetheboom. Dit keer werd gekozen voor een sierpeer, een boom met een piramidaalvormige kroon. De sierpeer bloeit overdadig met zuiverwitte bloemen in de periode april-mei. De boomhoogte van sierpeer bedraagt uiteindelijk 10 tot 12 meter. In het najaar is de herfstkleur van de sierpeer donkerrood tot oranjegeel. De sierpeer bevindt zich in goed gezelschap, naast de eerder geplante Goetheboom bevindt zich in dat gedeelte de koningslinde en de linde door de gemeente geschonken bij afscheid van Dick Sakko, de "groene Ambtenaar", die een paar jaar geleden met pensioen ging.

GroenLinks hoopt vaker een boom aan de gemeente te kunnen schenken.