Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Verandering begint in Middelburg

Verandering begint in Middelburg, stem daarom 21 maart GroenLinks. GroenLinks bouwt aan een betrokken samenleving waarin iedereen erop vooruitgaat. Te veel mensen krijgen op dit moment niet de waardering die ze verdienen. De onzekerheid waar veel mensen nu in leven, pakken we daarom hard aan. Het kan wel: voor iedereen een fijne woning, betaalbare zorg, een goed inkomen en een schone leefomgeving.

Het is tijd voor verandering.

GroenLinks staat voor eerlijk delen, betaalbare zorg voor jong en oud. Ziek zijn is al erg genoeg: het mag er niet toe leiden dat je ook nog eens in financiële problemen raakt. Zorg draait om het beter maken van mensen, niet om het maken van winst. Wat we nu doen of laten, raakt direct de toekomst van onze kinderen. GroenLinks kiest er voor klimaatverandering hard aan te pakken. We kiezen voor een groene en schone gemeente: we zorgen voor schone lucht in onze straten en stimuleren duurzame energie. We moeten zuinig zijn op onze open ruimte, in en om de stad en de dorpen. We willen daarom niet dat overal gebouwd wordt, zonder dat het in samenhang gebeurt met de ons omliggende gemeenten.

2. GroenLinks komt op voor behoud landschap Trekdijk

Afgelopen maandag kwam in de Commissie Ruimte de besluitvorming rondom de Trekdijk ter sprake. Onze fractievoorzitter Luc Vandezande vond het jammer dat er volgende week wordt gestemd. In het interview met Omroep Zeeland: "We hadden uitstel verwacht gezien de commotie die is ontstaan rondom het bedrijventerrein. Ik zou zeggen: wacht eerst de stem van de Middelburger af." GroenLinks had het zuiverder gevonden om de hele besluitvorming na 21 maart te nemen. "Nu is een rijdende trein op de rails gezet die moeilijk meer te stoppen is."

3. Notulen ALV 30 mei 2017

Aanwezig: Riet Beukert, Egbert Janssen Andeweg, Janine Cooijmans, Louise de Dreu, Gorana Kordis, Jeroen Portier, Maaike Walraven, Els Verhage, Frans van Spaandonk, Danielle Korber, Femke IJsseldijk, Leny van de Heuvel, Marianne Golstijn, Luc Vandezande, Adrie van ’t Westeinde, Petra de Ruiter, Trees van de Borgt, Juliën Bottse, Els Reims, Tiny Polderman, Reint Rengers, Jos Bom.

Afwezig met kennisgeving: Marie Prins.

Notuliste: Jos Bom

4. Raadsvergadering 24 oktober

Leny van de Heuvel

Afgelopen maandag sprak Leny van den Heuvel in de laatste raadsvergadering, waarin GroenLinks zich hard heeft gemaakt voor de WMO en Jeugdzorg. Helaas was het weer oppositie tegen coalitie voor het amendement wat ingediend werd door D66, SP en LPM. GroenLinks stemde voor. Het amendement en de inbreng van Leny tijdens de raad staan hieronder vermeld. De motie die we hebben ingediend hebben voor Essenvelt heeft het helaas niet gehaald, 5 voor, 23 tegen. De raad is blijkbaar niet zo groen als we dachten! Samen met de PvdA en de LPM waren we mede indiener van de motie Fonds cultuur, sport en onderwijs. Iedereen voor!!

5. Geld voor Porthos?

Afgelopen maandag tijdens de raadsvergadering stemde de raad van Middelburg over het tijdelijk extra mensen aantrekken voor het uitwerken van een nieuwe structuur voor Porthos. Dat kost uiteraard geld. . GroenLinks diende een motie in om minder aan overhead en meer aan zorg te besteden. Alleen de fracties van D66, GroenLinks en LPM stemden maandagavond tegen. Ze vinden dat het mogelijk moet zijn om met het huidige aantal ambtenaren die nieuwe structuur te bedenken en uit te werken.

6. 13 juni: thema-avond 'collectief zonnepanelenpark' (postcoderoos)

Het Energieservicepunt Zeeland nodigt u van harte uit voor een provinciale voorlichtingsbijeenkomst over postcoderoosprojecten op dinsdagavond 13 juni van 20:00-22:00 uur in het Stadskantoor van Goes. De postcoderoosregeling (PCR) biedt een goed perspectief voor woningeigenaren, huurders en organisaties die hun energiehuishouding willen verduurzamen, maar zelf geen zonnepanelen op het dak kunnen of mogen plaatsen. Informatie en aanmelden: lees hier

7. Bomenkap Middelburg tijdens broedseizoen

In de PZC van 14 april jl. lazen we over opgestapelde boomstammen en bomen met kluit langs de Prooijenseweg, even buiten Middelburg. Het stuk grond wordt verkocht, “de bomen die er nu nog stonden zijn te oud”, zo lezen we. Honderden bomen zijn gekapt, in het broedseizoen. Gerwi Temmink stelde op 18 april jl. vragen. Hoewel de provincie zelf zegt rekening te houden met het broedseizoen, is het werk na onderzoek niet stilgelegd. GroenLinks vindt dat bomen kappen tijdens het broedseizoen altijd verstorend werkt, namelijk ook voor vogels de in de nabije omgeving. De antwoorden van GS:

8. Vragen bomenkap Vogeldijk

De provincie is voornemens de bomen aan de Vogeldijk, langs het Kanaal door Walcheren, tussen Oost-Souburg en Middelburg, te kappen en gaat hiervoor een vergunning aanvragen bij de gemeente Vlissingen en waterschap Scheldestromen (zie persbericht). GroenLinks kan zich niet vinden in de argumenten en stelde vragen (d.d. 5 april).  Uit de antwoorden blijkt dat partijen opnieuw om tafel gaan "om te komen tot een eensluidend advies en breed gedragen oplossing" >>