Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Raadsvergadering 16 april 2018

Afgelopen maandag was de eerste inhoudelijke vergadering van de nieuwe Raad, eerder was er wel een informatievergadering over de coaltievorming, nu gingen de raadsleden zich buigen over de raadstukken, waaronder een amendement van Marian Golsteijn en een aantal moties.

2. Coalitieonderhandelingen

De coalitieonderhandelingen stonden deze week uiteraard veel in de belangstelling. Hoe hebben de onderhandelaars van onze fractie het ervaren? Wat gebeurt er als je te horen krijgt dat je op één punt al afgeserveerd wordt?

3. Raadsvergadering 5 maart 2018

De laatste raadsvergadering met de oude raad. Op 21 maart zijn er verkiezingen en daarna wordt de samenstelling anders. Een aantal raadsleden hebben al besloten om na de verkiezingen niet terug te keren. Na de verkiezingen weten we hoe de zetelverdeling er uit gaat zien.

Deze laatste raad had een flinke agenda en niet alles hebben we kunnen afwerken. De laatste 6 moties zijn dus doorgeschoven naar de volgende raadsvergadering, na de verkiezingen.

4. Petitie Trekdijk

De gemeente Middelburg wil een bedrijventerrein aanleggen op de Trekdijk. Dat zou Nieuw- en Sint-Joosland van Middelburg scheiden. In 2014 gingen wij langs de deur in Nieuw en Sint Joosland met een petitie tegen bebouwing op de Trekdijk, met toegevoegd een online-petitie, deze petitie is nog altijd actueel. Er staat nog altijd veel leeg op bestaande bedrijventerreinen, dus waarom meer bouwen? Dat is duur en leidt alleen maar tot meer leegstand en landschapsvervuiling. GroenLinks vindt dat geen goed idee. Houd de Trekdijk groen!

5. GroenLinks komt op voor behoud landschap Trekdijk

Afgelopen maandag kwam in de Commissie Ruimte de besluitvorming rondom de Trekdijk ter sprake. Onze fractievoorzitter Luc Vandezande vond het jammer dat er volgende week wordt gestemd. In het interview met Omroep Zeeland: "We hadden uitstel verwacht gezien de commotie die is ontstaan rondom het bedrijventerrein. Ik zou zeggen: wacht eerst de stem van de Middelburger af." GroenLinks had het zuiverder gevonden om de hele besluitvorming na 21 maart te nemen. "Nu is een rijdende trein op de rails gezet die moeilijk meer te stoppen is."

6. Trekdijk, Agro Bosbouw en Statiegeldalliantie

Afgelopen maandag heeft onze fractievoorzitter Luc Vandezande opnieuw geprobeerd de besluitvorming rondom de Trekdijk van de agenda te krijgen en over de verkiezingen heen te tillen. Dat is helaas niet gelukt. Wel duidelijk wordt het dat hier rondom de verkiezingen een strijdpunt van komt, vanwege de positie van het grondbedrijf.