100.000 kerstkaarten voor Delta

Vandaag werden 100.000 kerstekaarten aangeboden aan Gedeputeerde Kees van Beveren voor de Provincie, als aandeelhouder van Delta NV. Ton de Nooij overhandigde symbolisch de kerstkaarten van Schoongenoegvankernenergie. De kaarten stonden voor de handtekeningen van ondertekenaars van de petitie tegen de bouw van Borssele 2.

Ongeveer 100 demonstranten lieten zich vanmiddag horen bij het hoofdkantoor van Delta bij de aankomst van de vertegenwoordigers van de gemeenten/provincie voor de AvA. Twee groene kerstmannen sjouwden een groot aantal zakken met kerstkaarten de trappen van Delta op. De demonstranten zongen in koor enkele kerstliederen met aangepast teksten

De demonstrante kwamen toch vanuit het hele lanf, er waren zelfs enkele mensen van Groen Belgie, o.a. de fractievoorzitter van het Vlaams Parlement Filp Watteeuw.

Vanuit de pers was er de nodige aandacht:

NOS: Borssele 2 steeds onwaarschijnlijker (video)NOS: 'Delta kan zo'n project niet in z'n eentje trekken' (audio)PZC: 100.000 handtekeningen tegen Borssele 2 (video)Knack.be: Groen! en GroenLinks geven petitie tegen Borssele II af op aandeelhoudersvergadering DeltaOmroep Zeeland: Delta houdt vast aan tweede kerncentraleNu.nl: Delta mogelijk klaar met regie Borssele 2PZC: Peter Boerma stapt op bij DeltaOmroep Zeeland: Boerma en Delta: geen gelukkig huwelijkNRC: ‘Delta stuurt bestuursvoorzitter weg vanwege Borssele II’PZC: 'Delta-directeur Boerma moet weg om Borssele 2'Omroep Zeeland: Kerstkaartenactie tegen kernenergieZ24: 'Positie baas Delta onhoudbaar door Borssele 2'Omroep Zeeland: Borssele-2 nekt directeur Delta Peter BoermaHet Financieele Dagblad: Gedraai bij Borssele 2 kost ceo Delta de kop