Nieuws van iedereen

Raadsvergadering 16 april 2018

Afgelopen maandag was de eerste inhoudelijke vergadering van de nieuwe Raad, eerder was er wel een informatievergadering over de coaltievorming, nu gingen de raadsleden zich buigen over de raadstukken, waaronder een amendement van Marian Golsteijn en een aantal moties.

Coalitieonderhandelingen

De coalitieonderhandelingen stonden deze week uiteraard veel in de belangstelling. Hoe hebben de onderhandelaars van onze fractie het ervaren? Wat gebeurt er als je te horen krijgt dat je op één punt al afgeserveerd wordt?

Raadsvergadering 5 maart 2018

De laatste raadsvergadering met de oude raad. Op 21 maart zijn er verkiezingen en daarna wordt de samenstelling anders. Een aantal raadsleden hebben al besloten om na de verkiezingen niet terug te keren. Na de verkiezingen weten we hoe de zetelverdeling er uit gaat zien.

Deze laatste raad had een flinke agenda en niet alles hebben we kunnen afwerken. De laatste 6 moties zijn dus doorgeschoven naar de volgende raadsvergadering, na de verkiezingen.

Petitie Trekdijk

De gemeente Middelburg wil een bedrijventerrein aanleggen op de Trekdijk. Dat zou Nieuw- en Sint-Joosland van Middelburg scheiden. In 2014 gingen wij langs de deur in Nieuw en Sint Joosland met een petitie tegen bebouwing op de Trekdijk, met toegevoegd een online-petitie, deze petitie is nog altijd actueel. Er staat nog altijd veel leeg op bestaande bedrijventerreinen, dus waarom meer bouwen? Dat is duur en leidt alleen maar tot meer leegstand en landschapsvervuiling. GroenLinks vindt dat geen goed idee. Houd de Trekdijk groen!