Nieuws gefilterd op Fractie

4 okt.: Stop Zeeuwse Lagune - doe mee!

Op 4 oktober om 18u30 wordt een menselijk lint gevormd rond het gemeentehuis van Noord-Beveland in Wissekerke (Voorstraat 31, 4491 EV). Met deze actie wordt aandacht gevraagd voor de waarde van de kust en het landschap. Dit wordt bedreigd met de komst van Zeeuwse Lagune, een megalomaan plan dat het unieke wijdse uitzicht en de ongerepte kust voorgoed verandert. In de Zeeuwse Kustvisie is overeengekomen dat het uitzicht vanaf de dammen onaangetast blijft. Dit plan mag niet doorgaan.

Lees meer en doe mee op 4 oktober - aanmelden is zeer gewenst, zodat de organisatie kan zorgen voor een goed verloop. Laat zien dat je hart hebt voor de Zeeuwse kust!

Geld voor Porthos?

Afgelopen maandag tijdens de raadsvergadering stemde de raad van Middelburg over het tijdelijk extra mensen aantrekken voor het uitwerken van een nieuwe structuur voor Porthos. Dat kost uiteraard geld. . GroenLinks diende een motie in om minder aan overhead en meer aan zorg te besteden. Alleen de fracties van D66, GroenLinks en LPM stemden maandagavond tegen. Ze vinden dat het mogelijk moet zijn om met het huidige aantal ambtenaren die nieuwe structuur te bedenken en uit te werken.

13 juni: thema-avond 'collectief zonnepanelenpark' (postcoderoos)

Het Energieservicepunt Zeeland nodigt u van harte uit voor een provinciale voorlichtingsbijeenkomst over postcoderoosprojecten op dinsdagavond 13 juni van 20:00-22:00 uur in het Stadskantoor van Goes. De postcoderoosregeling (PCR) biedt een goed perspectief voor woningeigenaren, huurders en organisaties die hun energiehuishouding willen verduurzamen, maar zelf geen zonnepanelen op het dak kunnen of mogen plaatsen. Informatie en aanmelden: lees hier

Vragen bomenkap Vogeldijk

De provincie is voornemens de bomen aan de Vogeldijk, langs het Kanaal door Walcheren, tussen Oost-Souburg en Middelburg, te kappen en gaat hiervoor een vergunning aanvragen bij de gemeente Vlissingen en waterschap Scheldestromen (zie persbericht). GroenLinks kan zich niet vinden in de argumenten en stelde vragen (d.d. 5 april).  Uit de antwoorden blijkt dat partijen opnieuw om tafel gaan "om te komen tot een eensluidend advies en breed gedragen oplossing" >>