Nieuws gefilterd op Fractie

Raadsvergadering 16 april 2018

Afgelopen maandag was de eerste inhoudelijke vergadering van de nieuwe Raad, eerder was er wel een informatievergadering over de coaltievorming, nu gingen de raadsleden zich buigen over de raadstukken, waaronder een amendement van Marian Golstijn en een aantal moties.

Coalitieonderhandelingen

De coalitieonderhandelingen stonden deze week uiteraard veel in de belangstelling. Hoe hebben de onderhandelaars van onze fractie het ervaren? Wat gebeurt er als je te horen krijgt dat je op één punt al afgeserveerd wordt?

Geld voor Porthos?

Afgelopen maandag tijdens de raadsvergadering stemde de raad van Middelburg over het tijdelijk extra mensen aantrekken voor het uitwerken van een nieuwe structuur voor Porthos. Dat kost uiteraard geld. . GroenLinks diende een motie in om minder aan overhead en meer aan zorg te besteden. Alleen de fracties van D66, GroenLinks en LPM stemden maandagavond tegen. Ze vinden dat het mogelijk moet zijn om met het huidige aantal ambtenaren die nieuwe structuur te bedenken en uit te werken.

13 juni: thema-avond 'collectief zonnepanelenpark' (postcoderoos)

Het Energieservicepunt Zeeland nodigt u van harte uit voor een provinciale voorlichtingsbijeenkomst over postcoderoosprojecten op dinsdagavond 13 juni van 20:00-22:00 uur in het Stadskantoor van Goes. De postcoderoosregeling (PCR) biedt een goed perspectief voor woningeigenaren, huurders en organisaties die hun energiehuishouding willen verduurzamen, maar zelf geen zonnepanelen op het dak kunnen of mogen plaatsen. Informatie en aanmelden: lees hier

Vragen bomenkap Vogeldijk

De provincie is voornemens de bomen aan de Vogeldijk, langs het Kanaal door Walcheren, tussen Oost-Souburg en Middelburg, te kappen en gaat hiervoor een vergunning aanvragen bij de gemeente Vlissingen en waterschap Scheldestromen (zie persbericht). GroenLinks kan zich niet vinden in de argumenten en stelde vragen (d.d. 5 april).  Uit de antwoorden blijkt dat partijen opnieuw om tafel gaan "om te komen tot een eensluidend advies en breed gedragen oplossing" >>