Teken nu, tegen een nieuw bedrijventerrein op de Trekdijk

De gemeente Middelburg wil een bedrijventerrein aanleggen op de Trekdijk. Dat zou Nieuw- en Sint-Joosland van Middelburg scheiden. In 2014 gingen wij langs de deur in Nieuw en Sint Joosland met een petitie tegen bebouwing op de Trekdijk, deze petitie is nog altijd actueel. Bovendien staat er veel leeg op bestaande bedrijventerreinen, dus waarom meer bouwen? Dat is duur en leidt alleen maar tot meer leegstand en landschapsvervuiling. GroenLinks vindt dat geen goed idee. Houd de Trekdijk groen!

Natuurlijk is GroenLinks vóór werkgelegenheid, en hebben bedrijven ruimte nodig. Maar wij zien meer in slimme oplossingen voor hergebruik van bestaande gebouwen en terreinen dan in nog verder "verrommelen" van het open landschap. Bent u het met ons eens dat een nieuw bedrijventerrein op de Trekdijk geen goed idee is? Teken dan onze petitie! De resultaten zullen ook nu worden aangeboden bij de coalitieonderhandelingen na de gemeenteraadsverkiezingen.